Thursday, April 1, 2010

handmade: oreo icecream :)



aku nak taip laju-laju nie,
kalau boleh 1000KM/jam..ahahaha
benyak benda sgt nak cite nie coz lama x update blog.
tersangat2 windu.. (Syafiq pun windu blog aku) :)
korang windu aku x??? :P
ok..... korang tertanya2 x pe handmade aku tue???
jeng,jeng,jeng,jeng
aku buat ice-cream oreo..sape nak???
kalau nak bukak mulut..ehehe
senang gila nak buat ice-cream nie
jom aku tunjukkan

=============================

bahan2:
1 bekas ice-cream (whateva ice cream yang kowg suka), but aku rasa better vanilla/choc chip coz masyuk cket dgn oreo :)
1 pek biskut oreo (kalau nak guna cream o pun leh tp kureng cedap rasanya)
sudu+magkuk tue memang wajib la kan!ehehehe
yang agak penting adalah blender (mesin pengisar)


ice cram vanilla yang aku guna :)






cara2 nak buat:
1. mesin oreo dalam blender, jangan bagi lama sangat coz takut terlampau hancur jadi macam tepung (x best wooo). bak kata Syafiq biar bunyi blender tue..2 atau 3x dah cukup.
*teringat Syafiq buat demo bunyi blender dlm fon..ahahaha :)



oreo yang dah ciap blender :)


2.sambil tue, keluarkan ice cream tue bagi dia cair sikit untuk senangkan korang kacau dengan oreo.

3. dah ciap mesin oreo and agak2 ice cream dah cair...masukkan oreo dalam ice cream and kacau secukup rasa, means, bagi oreo tue ada dalam setiap molekul2 ice cream, ahakszzz :P





oreo di masukkan ke dalam ice cream :)

4. dah ciap sebatikan semua, simpan balik dalam freezer.
so dah ciap ice cream oreo and just tunggu dia frozen balik and boleh la makan...yyuuummmyy


THE END OF OREO ICE CREAM ^_^


YEEESSSSS!!! akhirnya dah ciap and frozen dh pun..
but x sempat g nak makan....ptg nie, tunggggguuuu!!!

nota si kecik:

actually, aku buat ice cream nie nak bagi Maala makan
sempena dia dah dapat keje kat KULIM..nanti susan dah nak together2..
second... if Syafiq ada sini....
Sayang nak bagi Abang rasa apa yang Sayang buat... ♥ ♥ ♥

No comments: