Wednesday, December 22, 2010

Pencarian bilik sewa. TAMAT!

~Salam Semua~

hip, hip hhoooooorraaaaaay~

Alhamdulillah akhirnya aku dah dapat bilik sewa yang sesuai dengan budget and kehendak aku. so selesai sudah 1 masalah. tak perlu nak tengok iklan-iklan yang bertepek di public fon, di tiang-tiang elektrik dan tak perlu hari-hari bukan web Mudah, Cari Bilik. : )

Selama hampir 2 bulan aku cari bilik, macam-macam benda yang berlaku. kena tipu pun ada sampaikan aku dah trauma nak g tengok bilik ni. perabis duit lrt and mengecilkan badan aku yang dah kecik menjadi semakin kecik sebab berjalan ke sana sini, turun naik tangga.

Ekceli, aku dah hampir putus asa dah nak cari bilik before aku dapat bilik yang akan aku pindah 1st January nanti sebab aku memang berharap sangat since masa aku call pun dia cakap okay datang je nak tengok. tut,tut esokkan aku call berbelas-belas kali baru dia angkat then cakap bilik tue dah ada owang amek! siot je! aku dah terpacak depan Saloon tue lama kot tunggu dia! =.=

Sekarang dah tak payah serabut kepala nak fikir pasal mana nak cari bilik sewa ni. I'm free! ahahahahahaha :D aku nak kata suka dah dapat bilik tue memang la suka tapi lepas ni kowang jangan terkejut kalau tengok aku after 4 months nanti aku jadi semakin mengecil macam budak dalam iklan susu tue, susu apa aku dah lupa!

lagi kecik sebab dari rumah tue nak pergi keje aku kena bermarathon dalam 15 minit untuk ke stesen LRT plus turun naik tangga sekali sebelum aku dapat naik LRT untuk g keje. Then, lepas masuk dalam LRT kalau ada seat kosong alhamdulillah lega sikit dari bermarathon tadi tapi kalau kena berdiri aku bertukar dari marathon ke patung. kihkihkihkih :P


lebih kurang dalam 25 minit aku dalam LRT menjadi patung yang bernyawa, turun dari LRT aku kena bermarathon balik lebih kurang 10 minit plak untuk sampai ke tempat kerja aku!
fuhh! Awal Ashaari. memang penat wei tapi marathon tue kan baik untuk kesihatan =.=
pperrrrgghh! ayat tak boleh bla, padahal diri sendiri je taw penat dia macam mana!

lagipun aku dah belajar terima hakikat, standard la duk KL memang owang selalu jalan kai termasuk beta! huhuhuhu.


nota si kecik:

masalah bila dah dapat bilik sewa,
kena beli barang untuk bilik plak!

3 comments:

zazaw said...

HAHA]good job kakak (:

fmunyraz said...

wotttt! thanks zazaw! :)

Lovely Bella said...

slamat pindah ke bilik baru..:D